Image

طرق تجنبك الإصابة بهشاشة العظام Ways to avoid osteoporosis








Many suffer the problem of osteoporosis due to lack of calcium, as calcium is an important component for healthy bones, was unaware of many foods rich in many and varied and can not be replaced or offset their utility using calcium supplements with calcium.
There are some health tips and ways that help to increase the calcium in the bones and body, and helps to strengthen bones and protection from the specter of fragility, are as follows: -
Eating more fruits and vegetables because they contain many important nutrients needed by the body in small quantities in the activity of bone cells.
Careful physical activity and simplest form walking to maintain bone strength.
Refrain from smoking for its negative effects on bone tissue until the body take advantage of the necessary diet for the strength and integrity of the bone components realized.
Limit the intake of carbonated cola drinks because they contain acid "phosphoric" causing the imbalance between phosphorus and calcium which weakens bones.
Daily direct sun exposure during both the forenoon or afternoon for 10 minutes to produce what the body needs vitamin "d" is essential for bone strength and strengthen the use of calcium in building bone, a vital process, known as "calcification."


يعانى الكثير مشكلة هشاشة العظام نتيجة لنقص نسبة الكالسيوم، حيث إن الكالسيوم من العناصر المهمة لصحة العظام، وقد يجهل الكثيرون الأطعمة الغنية بالكالسيوم الكثيرة والمتنوعة والتي لا يمكن استبدالها أو تعويض فائدتها باستخدام حبوب الكالسيوم.

هناك بعض النصائح والطرق الصحية التي تساعد في زيادة الكالسيوم في العظام والجسم، كما تساعد على تقوية العظام وحمايتها من شبح الهشاشة، وهى كالتالى:-
الاكثار من تناول الخضراوات والفواكه لاحتوائها على العديد من المغذيات المهمة التي يحتاجها الجسم بكميات ضئيلة في نشاط خلايا العظام. الحرص على ممارسة النشاط البدني وأبسط صوره المشي للمحافظة على قوة العظام. الامتناع عن التدخين لتأثيراته السلبية على أنسجة العظام حتى تتحقق استفادة الجسم من مكونات الوجبة الغذائية الضرورية لقوة وسلامة العظام. الإقلال من تناول مشروبات الكولا الغازية لإحتوائها على حمض “الفوسفوريك” المتسبب في اختلال التوازن مابين الفوسفور والكالسيوم وهو ما يضعف العظام. التعرض اليومي للشمس مباشرة خلال فترتي الضحي أو العصر لمدة 10 دقائق لإنتاج ما يحتاجه الجسم من فيتامين “د” الضروري لقوة العظام وتدعيمه لاستخدام الكالسيوم في بناء العظام، وهي العملية الحيوية التي تعرف باسم “التكلس”.

تنبيه : المرجوا عدم نسخ الموضوع بدون ذكر مصدره المرفق بالرابط المباشر للموضوع الأصلي وإسم المدونة وشكرا

0 التعليقات: